Hvordan fordriver jeg en husmår?

Har I nogle gode råd til, hvordan jeg fordriver en husmår.

Med venlig hilsen
Jan, september 2006

Svar

Jeg går ud fra, at når du ønsker at komme af med en husmår, så skyldes der, at den søger ind i tagkonstruktionen på dit hus, laver skader her og larmer med sin tilstedeværelse.

Du kan på en af Miljøstyrelsens hjemmesider læse om husmår og bygningsskader. Her er bl.a. vejledning i først at forsøge at stoppe husmårens adgangsveje til huset.

Hvis du vil bruge fælder til at fange måren i, så skal du overholde bestemmelserne i Bekendtgørelse om vildtskader.

I modsætning til husmåren, er skovmåren fredet – den er på rødlisten og sjælden, så det er antagelig ikke den, der er ved huset.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Hvordan fordriver jeg en husmår?