Kan man købe frø af sort petunia?

Er der nogen steder jeg kan købe frø til sort petunia? Den er helt specielt flot.

Med venlig hilsen
Winnie Svenningsen, april 2015

Svar

Jeg ved ikke, om der findes en mere sort petunia, men jeg tror, at det er sorten Black Cherry, som er et sted mellem aubergine og sort, du efterspørger.

Jeg købte sidste år frø af sorten Black Cherry. Den er ikke helt sort, men kan i visse belysninger se næsten sort ud, mens den i andre belysninger er mere aubergine. Jeg købte den hos Frøtorvet, som har eneforhandling i Danmark.

Måske er der nogen, som kender andre næsten sorte petuniasorter.

black cherry petunia sort

Petunia Black Cherry. Blomsterne kan se næsten sorte ud, eller aubergine, alt efter lyset. Foto: karna Maj

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan man købe frø af sort petunia?