En god jordblanding til stiklingeformering?

Har i en god opskrift til at lave en perfekt blandingsjord til stiklingsformering i potter til bla. pelargonie, jeg har prøvet med spagnum men det er ikke godt bliver for klistret.

Med venlig hilsen
Mogens Nielsen, februar 2016

Svar

Det er vigtig, at en jord til stiklingeformering er luftig og ikke for våd. Du kan finde en god vejledning om jord til stiklingeformering i artiklen Stiklingeformering

Se også artiklerne i kategorien Såjord og pottemuld, hvor der er guides til, hvordan du kan blande din egen såjord og pottemuld.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > En god jordblanding til stiklingeformering?