Hvor får man fat i triotræer?

Kan I hjælpe mig med oplysninger om, hvem der herhjemme producerer trio-træer af æble, pære og blomme?

Mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Mette Bøgh, marts 2012

Svar

Triotræer er frugttræer, der er podet med tre (deraf ordet »trio«) sorter af frugter. Det kan være enten sorter af æble, af pære, af blomme eller af kirsebær, men bestemt ikke sorter af æble, pære og blomme på samme træ. Det er en fysisk umulighed, som ikke engang nok så fantasifulde gen-manipulatører kan omgå.

Hvis man vil nøjes med det mulige, kan man let finde forhandlere ved at bruge ordet »triotræ« som søgeord. Det gav bl.a. oplysning om, at den velrenommerede planteskole »Lundhede« forhandler disse træer, som de kalder familietræer. Søger man på frugttræer trio eller frugttræ trio får man endnu flere planteskoler som forhandler og producerer triotræer.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvor får man fat i triotræer?