Hvordan håndbestøver jeg jordbær?

Hvordan håndbestøver jeg jordbær? i F.eks drivhus

Med venlig hilsen
Verner Clausen, februar 2017

Svar

Som udgangspunkt synes jeg at du skal lade naturen om det, så meget du kan. Det vil sige at man skal insekterne komme ind i sit drivhuset ligesom det normalt vil ske ude i haven.

Hvis det danske vejr, derimod har drillet i maj måned, så det ikke har været mulig at holde dørene åbne, kan man være nød til at »lege« insekt for at få dejlige jordbær. Så må du rundt med en fin og blød pensel.

Med venlig hilsen
Carina Bruun
Planteskolegartner, www.carinabruun.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan håndbestøver jeg jordbær?