Hvorfor har mine blommeblade bumser?

Bladene på mit blommetræ har hvide knopper langs kanten. Hvad er det (de ligner nærmest bumser)? Der er ikke »noget« synligt i dem.

Med venlig hilsen
Mette Rasmussen, juni 2002

Svar

Det er blommepunggalmider, der er skyld i disse mange små hvælvinger og hårde knopper på bladene. Disse »bumser« er ganske rigtig især langs kanten. Miderne overvintrer i knopperne og kommer frem i foråret.

Og så den gode nyhed: Angrebet er helt uden betydning for, hvordan din høst af blommer bliver.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvorfor har mine blommeblade bumser?