Hvordan slipper jeg af med senegræs i plænen?

Jeg har desværre konstateret alt for meget senegræs i min plæne. Har I et godt forslag til hvordan jeg kan få bugt med denne gene, så det rigtige græs igen kan komme til sin ret?

Med venlig hilsen
Jan H. Hansen, juni 2004

Svar

Intet kan være mere enkelt, for det du skal gøre, er simpelthen at klippe plænen meget ofte (1–2 gange ugentligt) resten af sæsonen. Indstil maskinen, så græsset efterlades ca. 4,5 cm højt, og lad det blive ca. 6 cm højt efter sidste klipning i efteråret.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvordan slipper jeg af med senegræs i plænen?