Hvad hedder denne hækplante?

Jeg har disse buske som hæk. Jeg vil gerne reducere dem kraftigt, men ved ikke, om de kan tåle det. Vil I venligst oplyse navnet på dem, så jeg kan undersøge det.

Berberis

Den ukendte busk, som har fine lysegule blomster. Foto: Hanne Bistrup

Med venlig hilsen
Hanne Bistrup, maj 2015

Svar

Det er en berberis. Den er totalt hårdfør og kan tåle alt!

Den var meget almindelig som hæk i 1970’ernes haver. Os, der var børn dengang, har prøvet een gang for meget at vælte ind i sådan en hæk. Den anbefaler jeg aldrig som hæk, da den har nogle uhyggelige torne. På billedet kan man se de sylespidse torne på grenen til højre med blomster.

Med venlig hilsen
Lone Skjødt
Havearkitekt, Grønne Glimt

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvad hedder denne hækplante?