Bør jeg blande kompost i jorden, før jeg sår stauder?

Jeg skal til at så stauder i min koldbænk. Bør jeg vente med at komme kompost i bænken til de er godt i gang?

Med venlig hilsen
Lis Borup Sørensen, april 2004

Svar

Når du skal så planter er det vigtigt at det ikke er en for næringsrig jord du bruger, da det kan ødelægge de nye kim. Brug en let jord til såning, bland evt. sand/grus i. Når planterne er kommet i gang kan du godt tilsætte kompost, men kun i små mængder, da de unge planter kan tage skade af en for kraftig omsat kompost.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Ormeposten

Bestil kompostorme fragtfrit

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Jord > Bør jeg blande kompost i jorden, før jeg sår stauder?