Hvordan opbevares gulerødder efter optagning?

Jeg har en del gulerødder i min have, som jeg gerne vil have op, inden frosten sætter ind. Hvordan opbevarer jeg dem bedst, uden at de bliver bløde? Så vi kan have gulerødder vinteren over.

Med venlig hilsen
Annette Thomsen, oktober 2013

Svar

Det er svært at opbevare gulerødder i god kvalitet vinteren igennem. Jeg har de seneste 10 år valgt at lade gulerødderne blive i jorden og dække dem effektivt. Men det kan give problemer med at komme til dem, hvis der pludselig ligger 1 m høje snedriver hen over. Til gengæld er de knasende sprøde vinteren igennem.

Ønsker du at tage dem op, kan de opbevares frostfrit i en kasse med sand, eller du kan placere dem i en kule.

Du kan læser mere om fordele og ulemper ved de tre metoder i artiklen Vinteropbevaring af gulerødder.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvordan opbevares gulerødder efter optagning?