Hvor meget vand indeholder grønsager?

Hvor meget vandindhold er der i: hvidkål, grøn salat, grøn peber, ærter, og spinat

Med venlig hilsen
Tim hansen, oktober 2013

Svar

Interessant spørgsmål. De fleste grønsager indeholder 91–96% vand, men bælgplanter, kartofler og rodfrugter har et mindre vandindhold – klik på linket og se flere eksempler.

Her er vandindholdet opgivet i den procent, vandet udgør af de forskellige grønsager, der spørges om:

Hvidkål: 93%

Salat: 96%

Peber: 92%

Ærter: 79%

Spinat: 92%

Kilde: Water Content of Fruit and Vegetables

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Søkjærgård Samsø

Solsikken

Alt til den økologiske have

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor meget vand indeholder grønsager?