Hvilke kartoffelsorter vil egne sig til at koge ud i juni?

Hvad for nogen sorter af kartofler ville egne sig til at koge ud i juni? Jeg er igang med min svendeprøve som kok og vil gerne have retten lobescoves på mit menu kort. Da det ikke kan laves af nye kartofler eller friske bagekartofler skal jeg bruge en sort som er til at koge ud mos…

Med venlig hilsen
Halfdan Ravn Haslam, maj 2003

Svar

I mit viktualierum ligger der stadig fine Sava, som hverken er for rynkede eller for spirede til at spise, selv om de er fra sidste sommer. Lige til vi begyndte at spise af de nye kartofler fra drivhuset (første gang den 12. maj), sagde vi næsten dagligt, at det ikke var spor svært at afholde sig fra at købe udenlandske nye kartofler, når vi selv stadig havde nogle, der var så gode. Altså: Find nogle Sava dyrket i 2002.

Med venlig hilsen
Winnie Poulsen
Væver

Kommentarer

Forhandlerguide

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Solsikken

Alt til den økologiske have

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvilke kartoffelsorter vil egne sig til at koge ud i juni?