Kan man sætte rødløg i efteråret?

Enkelte af mine rødløg fra sidste år står fine og strunke nu – og frister til at sætte tænderne i.

Kan man sætte løg (særligt rød-) i efteråret lige som hvidløg og få tidligere løg? Og kan man overhovedet få (og betale) sætteløg i f.eks. august?

Med venlig hilsen
Gitte Tjørnehøj, maj 2002

Svar

Skynd dig at sætte tænderne i det, for det går i blomst meget snart – blomsterstilken er sikkert på vej op.

Du kan købe stikløg i efteråret, og de er ikke ret meget dyrere end i foråret. Men jeg har endnu ikke set rødløg til salg til sætning i efteråret. De er lidt mere sarte, så måske kan de ikke overleve vinteren.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Naturplanteskolen

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Solsikken

Alt til den økologiske have

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan man sætte rødløg i efteråret?