Kan man få ærteplanter til at sætte flere skud ved at knibe dem?

Man kan med fordel knibe sine lathyrus, så de deler sig mere. Er det det samme med almindelige spiseærter?

Med venlig hilsen
Helle Zimmermann, februar 2006

Svar

Jeg tror det ikke. Når man får hakket en lille ærteplante om, så kommer der ingen nyvækst. Men du kan jo hurtigt selv undersøge det, når der igen kommer ærteplanter i haven. Og så er du meget velkommen til at skrive og fortælle, om jeg havde ret eller tog fejl. Men måske er der allerede nogen, som har gjort forsøget, og som kan give os et praj.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Naturplanteskolen

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan man få ærteplanter til at sætte flere skud ved at knibe dem?