Hvor kan man købe frø af tomatsorten Favorita?

Som mangeårigt medlem af Landsforeningen Praktisk Økologi tillader jeg mig at henvende mig, da jeg har et lille problem, som du forhåbentligt kan hjælpe mig med.

I medlemsbladet Praktisk Økologi, nr. 1, 2006 side 18 omtalte du cherrytomaten ‘Favorita F1’. Den har jeg før købt frø af hos frøfirmaet Frøposen, men den er jo midlertidig lukket p.g.a. salg, så der kan jeg ikke få frø i år. Jeg har prøvet at lede efter den hos andre frøfirmaer i Danmark uden resultat. Kan du hjælpe mig?

Ved du, hvor man i år kan købe frø af denne cherrytomat, da vi er meget glade for den? Jeg ved, at man kan købe den som udplantningsplante hos gartneriet Toftegaard, men jeg vil helst selv så, og nu er det ved at være tid til det.

Iøvrigt tak for et godt og inspirerende medlemsblad, som jeg har læst med stor interesse i mange år.

Med venlig hilsen
Lis Fog, marts 2006

Svar

Du er ikke alene om at efterlyse, hvor man her i 2006 kan få fat i denne fantastisk velsmagende cherrytomat som frø. Jeg har ikke kunnet finde den hos nordiske frøleverandører, og har derfor spurgt Lila Towle, som er formand for Frøsamlerne. Hun har fundet to steder, hvor den kan købes og vurderer, at det er hurtigst at få den hjem fra England.

Og så kan vi håbe, at der er et eller flere danske frøfirmaer, som tager den hjem til 2007 sæsonen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor kan man købe frø af tomatsorten Favorita?