Hvordan overvintrer vi en cotoneaster?

Vi har i denne sensommer købt en »cotoneaster watereri pendulus«. Den er plantet i en stor krukke, som ikke tåler frost. Men hvad med træet? Vi har placeret krukken med træet i et ubenyttet rum med sydvendt vindue. Kan det overleve dér? Eller hvad skal vi gøre med det vinteren over?

Med venlig hilsen
Jan bredgaard, oktober 2002

Svar

Jeg synes i skal tage den ud af krukken og plante den et beskyttet sted vinteren over. Det kan være inde mellem andre buske. Når det bliver forår, og I skal have den i krukken igen, kan I samtidig studse rødderne, da roden ellers med tiden ellers bliver for stor til potten. Planten kan godt overleve i rummet, hvis det er uopvarmet, men pas på udtørring og måske kan det også blive for varmt med et sydvendt vindue.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan overvintrer vi en cotoneaster?