Hvorfor blomstrer Arkitektens Trøst ude i haven aldrig?

Hvorfor blomstrer Arkitektens Trøst/Sølvregn ude i haven aldrig? Der gror så frodig, men har aldrig givet blomster.

Med venlig hilsen
Edith Harksen Madsen, december 2002

Svar

Arkitektens trøst, Fallopia baldschuanica, er normalt en meget let plante, som både trives godt og let kommer i blomst. Der hvor der kan opstå problemer er hvis de står i for meget skygge, men de vil så vokse og vokse til de når hen hvor der er lys nok til blomstring.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvorfor blomstrer Arkitektens Trøst ude i haven aldrig?