Er hawaiblomst vinterhårdfør?

Jeg har for første gang haft en opstammet hawaiblomst og den har stået udendørs i en krukke hele sommeren og vokset sig stor og flot. Er planten vinterhårdfør, så jeg kan lade den overvintre i kolonihaven, eller skal jeg tage den med hjem i lejligheden?

Med venlig hilsen
Susanne Lindberg, september 2014

Svar

Hvis det er en af de helt almindelige hawaiiblomster, som normalt dyrkes som stueplante, så tåler den ikke frost og danske vinterklima.

Den dejlig varme sommer i år har været god for den at stå udenfor. Normalt kan de stå ude et sted med læ og sol fra omkring 1. juni og sidst på sommeren. Den skal ind igen, inden der kommer lave nattemperaturer. Jeg ville tage den med hjem i lejligheden, inden nattemperaturen kommer meget under 10° C.

Men du kan prøve at spørge i forum under emnet Hawaiblomster, hvornår de andre med hawaiiblomster tager den ind fra haven.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er hawaiblomst vinterhårdfør?