Hvornår er det bedst at flytte en pampasgræs?

Jeg har en smuk stor pampas græs. Kan den flyttes, uden at den går ud? Og skal det være efterår, hvis ja?

Med venlig hilsen
Susanne Larsen, oktober 2015

Svar

Man kan flytte en pampasgræs både forår og efterår. Men de fleste år er der størst held med at flytte den om foråret, fordi det giver planten en hel sæson til at få nye og flere rødder, og den klarer derfor vinteren bedre.

Det er af samme grunde bedst at dele den om foråret, hvis man vil opformere.

Læs mere om Pampasgræs

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår er det bedst at flytte en pampasgræs?