Kender I en rose, som kaldes »mosrose«?

Jeg har fået en rose. Den skulle efter sigende hedde »mosrose«. Dens blomster er kugleformede og lillarøde. Lige inden den springer ud, ligner knoppen en moskugle. Den har meget hidsige torne. Jeg håber, I kan genkende den efter min beskrivelse og evt. fortælle mig lidt om den, hvis I kender den. Moderplanten er over 150 år gammel.

Med venlig hilsen
Karina Hansen, marts 2004

Svar

Det er vist knap nok min boldgade, men det kunne godt tyde på, at det er en Henri Martin. Den har en ret opret vækst med lange skud. Min er en to–tre meter høj.

Er det vigtigt at kende navnet, skal du gå på biblioteket og låne et par rosenbøger med hjem. Der er kun et begrænset antal mosroser, så det må være muligt at skille den rigtige ud efter billederne.

Med venlig hilsen
Winnie Poulsen
Væver

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kender I en rose, som kaldes »mosrose«?