Hvor kan jeg købe duftgeranier?

Jeg tillader mig at henvende mig til jer, da jeg har prøvet forgæves flere steder. Kan I hjælpe mig med oplysning om hvor jeg kan købe duftgeranier enten som frø eller plante?

Med venlig hilsen
Carina Thøstesen, marts 2005

Svar

Du er lidt for tidligt ude her i marts, da forhandlerne først er ved at opformere duftgeranier til salg. De fleste steder kan de først købes fra maj. Duftgeranier tåler ikke frost.

Nu kan jeg jo ikke se, hvor du bor, men der er nogle gartnerier, som har beskæftiget sig med duftgeranier i mange år og har et stort udvalg.

  • I Den gamle By i Århus har de mange duftgeranier i deres drivhuse. Man kan fra maj–september købe duftgeranier om eftermiddagen fra 12–16, hvor der er åbent i de gamle drivhuse.
  • Urtegartneriet sælger planter på postordre, og de har en snes forskellige duftgeranier. De leverer allerede fra sidst i marts, hvis sorten er på lager, ellers kan der bestilles til senere levering.
  • På Kiselgården, Jonstrupvej 18, 4350 Uggerløse, Tlf. 5918 8464 dyrker Lis og Eigil Rasmussen et stort udvalg i duftgeranier. De har salgklare planter fra maj.
  • Tirups Örtagård ved Lund i Sydsverige forhandler i følge Camilla Plum et enormt udvalg af duftgeranier. Tirups Örtagård, 245 00 Staffanstorp tlf: 0046 (0)40–445253. De sender ikke planter, men Tirup Örtagård er et besøg værd.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor kan jeg købe duftgeranier?