Kan krysanthemum overvintre?

Jeg har i august måned fået en kæmpekrysanthemum som for øjeblikket står i fuld flor. Nu kunne jeg godt tænke mig at få fornøjelsen af den igen til næste år, så mit spørgsmål går på: Kan den overvintre? Hvis ja – hvordan skal jeg så, når den er afblomstret, passe den mht. klipning og vand – og kan jeg sætte den i drivhuset eller bliver her for koldt?

Med venlig hilsen
Lene Balje, september 2002

Svar

Det bedste vil faktisk netop være at sætte den ind i et frostfrit drivhus og så kun lige give den så meget vand, at den ikke bliver helt tør. De visne blomster kan du fjerne med det samme, men resten af planten rummer næringsreserver, så de bør først fjernes i takt med, at de visner – men så skal det også gøres for at undgå svampeangreb.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan krysanthemum overvintre?