Hvad er de hvidlige klistrede klatter på vores buskbom?

På vor buksbom er der kommet nogle lyseblå klistrede »klatter« jævnt fordelt over hele planten – det ligner »minilort«

Skal jeg sprøjte med sæbevand?

Med venlig hilsen
Ole Sørensen, juni 2014

Svar

Tak for et godt billede, som viser, at det er uldlus, der er på din buksbom.

Du kan i dette svar finde en vejledning til, hvordan du kan begrænse uldlusenes antal:

Hvad er det for utøj der sidder på min buksbom?

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er de hvidlige klistrede klatter på vores buskbom?