Hvad hedder busken med hvide blomster og røde bær?

Jeg har for mange år siden købt denne busk, der nu er 2 meter høj og lige så bred. Den er i maj/juni fyldt med hvide blomster, og nu er den så fyldt med røde bær. Men jeg har desværre glemt, hvad den hedder.

sargentæble i blomst

Busken fyldt med hvide blomster. Foto: Benny Hansen

sargentæble med bær

Busken har i september røde bær. Foto: Benny Hansen

Med venlig hilsen
Benny Hansen, september 2015

Svar

Det er en Malus sargentii, sargentæble, en buskparadisæble, der på en god jord sagtens kan blive 3 meter høj og bred!

Det er en skøn busk, der med sine smukke blomster, røde frugter og gullige efterårsfarver er en gevinst i enhver beplantning, blot man har pladsen til den!

Jeg ser den meget anvendt som blomstrende hæk ved landbrugsejendomme, da den også er meget vindfast.

Med venlig hilsen
Lone Skjødt
Havearkitekt, Grønne Glimt

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder busken med hvide blomster og røde bær?