Hvordan passes et avocadotræ om vinteren?

Hvordan passer jeg mit lille avocadotræ i løbet af vinteren? Det stammer fra en kerne spiret i sommers.

Med venlig hilsen
Michael Hansen, november 2002

Svar

Jeg har ingen personlige erfaringer med avocadotræer, men de kræver totalt frostfri vinter, så det skal under alle omstændigheder overvintres inde. Da det står frit udplantet i Spanien, kan det dog godt tåle ned til lige over frysepunktet, så det vil sikkert foretrække ikke at stå i den meget varme stue. Prøv f.eks at stille det i husets køligste værelse.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan passes et avocadotræ om vinteren?