Hvordan får jeg min ny sommerfuglebusk mere busket?

Jeg har er ny haveejer og har købt en ny sommerfuglebusk i år (Flower Power). Den består kun af 2 lange stængler med blomster ude for enden. Hvordan får jeg den mere busket og tæt fremover?

Med venlig hilsen
Søs Egebjerg, juli 2011

Svar

Her er svaret let: Vent indtil foråret afslører hvilke dele af busken, der er skadet i vinterens løb. Fjern disse grene, og skær den eller de øvrige tilbage til ca. 10 cm over jorden. Så klarer planten selv at blive busket med mange nye skud fra basis.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan får jeg min ny sommerfuglebusk mere busket?