Hvad er navnet på benved med grønstribet bark?

Jeg søger navnet på en Benved med meget rødt efterårsløv. Der er ikke vinget benved, hvor grenene er korkagtige. Løvet er endnu mere rødt, og grenene (barken er grønstribet)
Jeg har ledt i bøger og på netten men ikke kunnet findet andet end vinget benved.

Med venlig hilsen
E. Høgsgaard, november 2011

Svar

Det er sikkert arten sakhalinbenved, Euonymus sachalinensis, du søger. Den har intenst rød høstløv og (svagt) stribet bark i de unge år. Senere bliver barken grå og anonym.

Se billeder af sakhalinbenved på Google

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad er navnet på benved med grønstribet bark?