Hvad hedder planten, der blomstrer sidst i oktober?

manchurisk aralie

Store flotte blade og med en flot blomst her sidst i oktober. Foto: Per Klougart Mortensen

Har forgæves søgt at finde denne vækst på nettet og håber derfor at redaktionen kan hjælpe med et svar. Væksten står i min datter og svigersøns have i Vildbjerg (Jylland). Vi undrer os over, at den blomster på denne årstid?

Den står op ad en husmur, og de vil gerne flytte den hen et andet sted i haven. Kan man det her og nu?

manchurisk aralie

Planten har en tornet stamme. Foto: Per Klougart Mortensen

Med venlig hilsen
Per Klougart Mortensen, oktober 2013

Svar

Billederne viser en manchurisk aralie, Aralia elata, som netop blomstrer om efteråret. Manchurisk aralie er en stor, løvfældende busk med stift opret vækstform.

Læs mere om Manchurisk Aralie

Planten kan uden større risiko flyttes, når løvet er faldet af.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvad hedder planten, der blomstrer sidst i oktober?