Hvordan skal Fandens spadserestok i en krukke overvintres?

Hvordan skal Aralia cordata »Sun King« (fandens spadserestok) opbevares om vinteren? Jeg har min i en stor krukke udenfor, og nu har den mistet alle blade.

Med venlig hilsen
Joan Wood, november 2013

Svar

Planter, som står i krukker eller andre beholdere, overvintres bedst ved at grave hele krukken ned i jorden. Krukken skal sættes så dybt, at dens kant og jordoverflade netop er under overfladen på havens jord.

Hvis man gerne vil sikre sig mod, at krukken bliver frostsprængt, er det bedst at tage planten ud af krukken, grave den ned som beskrevet ovenfor og sætte den tilbage i krukken til foråret.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan skal Fandens spadserestok i en krukke overvintres?