Hvor kan jeg købe en Hamamelis mollis?

Jeg har i mange år været betaget af planten: Hamamelis molle.

Hvor kan jeg købe et eksemplar til at plante i min have?

Med venlig hilsen
Jette Højstrup, februar 2014

Svar

Den plante, som du efterlyser, tror jeg er Kinesisk Troldnød, Hamamelis mollis. Du kan læse mere om troldnød i artiklen Troldnød – en duft af honning.

Hvis du spørger i din lokale planteskole eller anlægsgartner, kan de sikkert skaffe den ønskede troldnød hjem til dig. Du kan henvise til, at de kan få fat i den via Johansens Planteskole, som ikke har salg til private. Se Hamamelis mollis. Planteskolen har en liste over anlægsgartnere over hele landet, og de henviser desuden private til Planteshop.dk.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvor kan jeg købe en Hamamelis mollis?