Skal nettet fjernes fra fyrplanter inden plantning?

Vi har købt nogle fyrbuske til haven, nogle i potte andre med net om rodnettet. Buskene er ca. 1 m høje, skal nettet fjernes inden plantning?

Med venlig hilsen
Irene Kristensen, juni 2015

Svar

Ja, nettet bør fjernes ved plantningen som hovedregel – men det er ikke helt så enkelt, for ikke alle klumpplanter (det kaldes planter med net om rodklumpen) er lavet korrekt. Læs mere i svaret på spørgsmålet:

Skal nettet omkring klumplanter fjernes?.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Skal nettet fjernes fra fyrplanter inden plantning?