Hvilken busk med mørke bær?

Vi købte hus for et halvt år siden, og i haven står en stor busk med sort/mørke bær.

Kan i fortælle mig hvad det er for en busk?

Med venlig hilsen
Celima, juli 2018

Svar

Busken i din nye have er en aroniabusk – også kaldet surbær.

De sorte bær er både sunde og spiselige, men noget bitre i frisk tilstand. De smager bedst, når de er lavet til saft, marmelade e.l.

Du kan læse mere om surbær i artiklen »Surbær – en busk med mange kvaliteter« >

Med venlig hilsen
Heidi Kirk Nissen
Redaktør af Havenyt.dk, Havenyt.dk

Kommentarer

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvilken busk med mørke bær?