Tager træet skade af, at vi skruer en krog i det til vores hængekøje?

Tager et fyrretræ skade af, at vi skruer en (stor) krog i det til vores hængekøje?

Med venlig hilsen
Piya Mukherjee, juni 2004

Svar

Ja, træet tager skade, men du vil vel sagtens også vide, om det tager skade på livet af sådan en behandling? Dertil må man svare, at det gør træet ikke, og hvis ellers krogen bliver monteret solidt i veddet, kan den såmænd holde i mange år.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Tager træet skade af, at vi skruer en krog i det til vores hængekøje?