Hvordan sår jeg et kastanjetræ?

Hvordan sår man kastanjer, så det bliver til et træ? Skal kastanjen ligge, indtil den spirer? Eller kan den kommes i jorden, som den er? Hvilken årstid er den bedste, og hvor langt skal den ned? Er det bedst i skygge eller sol?

Med venlig hilsen
Jan Kragh, oktober 2004

Svar

De skal sås nu – her i oktober. Kom dem bare i jorden, dæk med 4–5 cm jord/sand, så skal de nok komme. Halvskygge er bedst.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Hvordan sår jeg et kastanjetræ?