Kan man plante bambus efter bambus?

Vi har en bambus hæk ca. 25 meter lang, som blomster. Spørgsmålet er, om vi kan plante en ny bambus hæk samme sted. Vi ønsker en ny bambus hæk, da der ikke er mulighed for at klippe den på den ene side, hvor den støder op til en branddam, og bambus er meget tæt både sommer og vinter.

Med venlig hilsen
Steen Petersen, juni 2006

Svar

Spørgsmålet kan besvares kort, for hos græsserne kendes der ikke eksempler på noget, som kunne ligne den jordtræthed, der kan gøre det umuligt at etablere f.eks. roser efter roser eller tjørn efter tjørn. Man kan altså med sindsro plante nye bambusplanter i samme hækforløb.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Primabolig

Topkapning og beskæring af store træer

Blomstergården

Træer fra egne podekviste

Spiroggro

Frø og stiklinger af træer og buske

Rhododendron-Haven

Specialplanteskole og park

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Buske og træer > Kan man plante bambus efter bambus?