Hvad er halvmodne stiklinger?

I skriver, at man med lidt held godt kan stiklingeformere oliventræer – man skal bruge halvmodne stiklinger. Men hvad er halvmodne stiklinger – hvordan ser de ud?

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen, marts 2003

Svar

Halvmodne stiklinger er formeringsmateriale, som ikke er helt urteagtigt og ikke helt træagtigt. Det benyttes ofte når man vil stiklingeformere stedsegrønne bladplanter.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Hvad er halvmodne stiklinger?