Kan jeg bruge savsmuld af birk i haven?

Jeg har et par sække savsmuld fra birke træer. Hvordan kan jeg bruge det i haven. Kan jeg bruge det som bunddække evt. under mine efterårs hindbær?

Med venlig hilsen
Stine, januar 2017

Svar

Et par sække er ikke helt så lidt, du kan godt bruge det i haven. Under dine hindbær eller stauder. Jeg har ofte brugt spåner ved mine høns og vendt det ned i jorden i køkkenhaven. Det vil du også kunne gøre med dit savsmuld, det vil hurtigt blive omsat.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Diverse > Kan jeg bruge savsmuld af birk i haven?