Hvorfor må der ikke komme hvide sommerfugle i drivhuset?

Jeg har hørt noget om, at der ikke må komme hvide sommerfugle ind i et drivhus. Hvorfor må der ikke det?

Med venlig hilsen
Frida, juli 2008

Svar

Hvide sommerfugle er kålsommerfugle, og der er kun problemer med hvide sommerfugle i et drivhus, hvis du dyrker planter af korsblomstfamilien i drivhuset, som de kan lægge æg på. Så har du kun tomater, agurker og deslige, så behøver du ikke at jagte hvide sommerfugle i drivhuset.

Men det er måske noget helt andet, du har hørt om, nemlig hvide fluer. Måske har nogen kaldt dem hvide sommerfluer – der er mange underlige navne i omløb. Hvide fluer, som korrekt hedder mellus eller væksthusmellus, suger plantesaft og skader dermed planter. De findes også ude i haven, men er først og fremmest et problem inde i et drivhus, hvor de især går efter tomatplanterne.

Du kan læse mere om mellus i artiklen Væksthusmellus.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Vansta Trädgård Scandinavia

REALISERE DIN DRIVHUS DRØM!

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvorfor må der ikke komme hvide sommerfugle i drivhuset?