Er der plads til vindruer i mit drivhus?

Jeg er nybegynder i drivhus og vil spørge om det er en god ide, at plante en vindrue i mit drivhus, det er 5 m², eller er det for småt til sådan en?

Med venlig hilsen
Gitte Hansen, marts 2016

Svar

Som du selv har tænkt, så er 5 kvadratmeter meget lidt plads at plante en vindrue på, hvis du også vil have andre ting i drivhuset. Jeg foreslår at du planter vindruen ude i haven, der er masser af sorter der kan tåle at vokse udendørs og stadig vil give søde druer, dog bedst op af et sydvendt plankeværk eller en væg.

Hvis du meget gerne vil have en vin i det lille drivhus, så plant den i en stor spand/potte, så bliver den nemmere at styre.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Vansta Trädgård Scandinavia

REALISERE DIN DRIVHUS DRØM!

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Er der plads til vindruer i mit drivhus?