Skal jordbær håndbestøves i drivhus?

Vi har i år indviet vores nye drivhus og vil gerne have tidlige jordbær. Jeg har tidligere læst i Helge Petersens bog, at jordbær skal »håndbestøves«, da der ikke er insekter i et drivhus. Mener I også, at dette er nødvendigt.

Med venlig hilsen
Ole Skriver, maj 2002

Svar

Jordbær skal bestøves, og hvis der ikke er insekter til at gøre dette, så må du i gang. Det er ret begrænset, hvor mange insekter, der er i et drivhus.

Så ja, jeg er enig med Helge Petersen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Skal jordbær håndbestøves i drivhus?