Er håndbestøvning af jordbær nødvendig i drivhuset?

For et par uger siden spurgte jeg panelet, hvorvidt det var nødvendigt at håndbestøve jordbær i drivhuset, og svaret var, at det var nok en god idé.

Jeg fik imidlertid ikke gjort noget ved det; men nu er der en masse velformede halvrøde, snart spiseklare bær på planterne, som må være blevet bestøvet. Hvordan mon?

Med venlig hilsen
Ole Skriver, maj 2002

Svar

Drivhuset har været besøgt af nogle insekter, som har sørget for bestøvningen – og det var jo heldigt.

Hvis nu maj havde været en dårlig måned med få åbne vinduer og lukket drivhusdør, var der måske ikke kommet insekter nok ind. Derfor vores råd om, at det var en god ide at håndbestøve.

Under fiberdug på friland kan der f.eks. ikke komme nogen insekter til at bestøve jordbærblomsterne.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Solsikken

Alt til den økologiske have

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Er håndbestøvning af jordbær nødvendig i drivhuset?

Søg:

Støt Havenyt.dk