Skal aubergineplanter knibes?

Hvordan passer jeg min aubergineplante – skal den knibes?

Med venlig hilsen
Elisabeth Wernblad, juni 2004

Svar

Nej, aubergineplanten skal ikke knibes – den har en naturlig buskform. Den bliver ikke ved med at gro, som mange tomatplanter gør.

Jeg har mine i potter på et bord, så de kommer nemt til at vokse op og røre glastaget. De kunne evt. studses lidt i toppen, men jeg har endnu ikke syntes, det var nødvendigt. Men husk, at en god kraftig aubergineplante kommer til at fylde ret meget, især i bredden.

Med venlig hilsen
Lila Towle
Formand for Frøsamlerne, Frøsamlerne

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Solsikken

Alt til den økologiske have

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Skal aubergineplanter knibes?