Hvorfor taber min peber blomsterne?

Hvorfor taber mine peberfrugter blomsterne, så der ikke kommer frugter?

Med venlig hilsen
JT, juni 2002

Svar

Det skyldes antagelig, at blomsterne ikke er blevet bestøvet. God lufttilførsel mellem planterne giver en bedre pollenoverførsel og dermed bedre bestøvning. Du kan også få den virkning ved at give dem nogle bank – dask lidt til planterne, så planterne bevæges, det er befordrende for pollenoverførslen inde i blomsten.

Det samme kan man gøre ved tomatplanter. I de store tomatgartnerier går de ansatte rundt og dasker til alle planter med en pind hver dag.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvorfor taber min peber blomsterne?