Hvor finder vi et engelsk gammeldags drivhus med muret endegavle og sider?

Vi har meget længe ledt efter opskriften og en model af et gammeldags engelsk drivhus med murede endegavle og sider. For et par år siden så jeg i Femina et, der blev bygget på Djursland, men har ikke kunne finde det igen. Kan I evt. hjælpe os. Vi har håndværkere klar – de står nærmest og venter, men vi vil ikke have hvad som helst.

Med venlig hilsen
Karen Grøn, maj 2005

Svar

Jeg læser ikke Femina og har ikke hørt nogen omtale en artikel herom. Men måske svaret her kan give jer svar fra nogen, som har set den pågældende artikel – og måske endda har den endnu. Eller nogen, som kender drivhuset og dets ejere.

I vores tidsskrift Praktisk Økologi havde vi sidste år en beskrivelse af Winnie Poulsens nybyggede orangeri på 21 m², der netop er med gavle og lave sidemure. Hun bor på Djursland. Kan det være det, I har set – det er i Praktisk Økologi 2/2004.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor finder vi et engelsk gammeldags drivhus med muret endegavle og sider?