Hvor kan man få frø af hvide ægformede auberginer?

Jeg er meget interessert i at prøve at dyrke et »æggetræ«, som er i familie med aubergine og kommer fra det sydlige Kina. Det latinske navn er Solanum Melongena. Frugterne ligner små hvide auberginer!

Ved I, om jeg kan købe frø her i DK? Eller andre steder?

Med venlig hilsen
Maggie Sumner, marts 2007

Svar

Solanum Melongena er det botaniske navn for alle auberginer. På engelsk hedder aubergine faktisk Egg Plant. Der findes en hel del hvide auberginesorter, som man kan købe frø af. Men jeg vil gætte på, at det måske er en af de her, der ligner æg i faconen:

Aubergine Bianca a Uovo (White egg), som er en gammel sort fra 1885. Fås hos Frøhjørnet i 2007.

Gul Äggplanta ‘Golden Eggs’. Frugterne er først hvide og bliver ved modenhed helt gule. Den ligner et æggetræ på foto. Fås hos Impecta i 2007. Du finder den i kategorien grønsager under Äggplanta. Eller brug søgefunktionen.

Camilla Plums økologiske frø fører også Aubergine ‘Bianca a uovo’, ægformede hvide frugter, som æg.

Men der er sikkert andre sorter på markedet – du kan finde frøfirmaerne i Forhandlerguiden

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Vansta Trädgård Scandinavia

REALISERE DIN DRIVHUS DRØM!

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor kan man få frø af hvide ægformede auberginer?