Spiser fugle frø af kongelys?

Spiser fugle frø af kongelys, hvis man lader de lange frøstande stå vinteren over?

Med venlig hilsen
Marie Engling, oktober 2006

Svar

Jeg tror ikke, at der er ret mange frø, som fuglene ikke spiser, hvis de får lov til at stå i haven i vinterhalvåret. Kongelys er en almindelig forekommende plante i den danske natur, så jeg er ret sikker på, at der er fugle, som spiser frøene med stor begærlighed.

Desuden vil frøstandene se flotte ud i vinterhaven med rim og sne. Du skal dog lige være opmærksom på, at fuglene ikke får spist alle frøene, så der vil givet spire en hel del småplanter frem næste år. Men de er jo til at hakke om, hvis der bliver flere end der kan bruges i haven.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Spiser fugle frø af kongelys?