Hvor kan vi finde oversigt over frø, der skal have kulde?

Nogle frø skal have et kuldechok for at kunne spire, nogle skal endog i fryseren. Findes der noget skema over dette.

Det vil glæde os meget – for frø af stauder og krydderurter i særdeleshed.

Med venlig hilsen
Leo Justesen, november 2012

Svar

Det ville være alle tiders med et sådant skema, men det har vi desværre ikke her på Havenyt. Men det kunne godt være noget, vi burde arbejde på at få. Hvis vi har en artikel om den plante, du vil så, så står der normalt i artiklen, hvis frøene skal have kulde for at spire.

Mange af de danske frøfirmaer har oplysninger om såning af frø inde på deres hjemmeside. Under den enkelte art vil der normalt stå, hvis frøene skal have kulde. Du kan finde frøfirmaerne i vores forhandlerguide i kategorien Frø og løg.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Naturplanteskolen

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Hvor kan vi finde oversigt over frø, der skal have kulde?