Hvor gammelt skal et valnøddetræ være for at give nødder?

Hvor gammel skal et valnøddetræ være, før det det begynder at bære nødder?

Med venlig hilsen
Freya, oktober 2015

Svar

Hvis man blot sår en valnøddekerne, går der normalt 8–20 år, før der kommer frugt på.

Det er der ikke mange der har tålmodighed til i dag, og derfor planter man overvejende podede træer. De bærer frugt efter 1–5 år, alt efter sorten.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvor gammelt skal et valnøddetræ være for at give nødder?