Kan jeg så en valnød?

Kan jeg så mit eget valnøddetræ? Hvordan? Jeg har lige sået en kastanie i en potte, er det på samme måde?

Med venlig hilsen
Jørgen-Ulrik Emborg, oktober 2015

Svar

Du er ikke den første, som har spurgt om dette, så jeg kan henvise dig til et tidligere svar givet af vores ekspert Lars Holmboe Westergaard:

Hvornår og hvordan sår man en valnød?

Du skal lige være opmærksom på, at du først vil få valnødder på et sået træ efter 8–20 år. Podede træer bærer efter 1–5 år.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan jeg så en valnød?