Hvorfor blomster min trompetblomst ikke?

Jeg har for 3 år siden plantet trompetblomst, Campsis radicans. Den står høj og flot, men jeg har aldrig set en blomst. Hvordan er det med gødskning, hvilken, og hvornår?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Heinrich Schwert, oktober 2012

Svar

Sandsynligvis er planten blevet gødsket med en kvælstofrig gødning, hvad der fremkalder vækst i skud og blade, men ingen blomsterdannelse. Derfor må al gødskning med kvælstof standse i nærheden af planten, og i stedet for bør man give den et tilskud af fosfatholdig gødning, når væksten indledes i foråret. Det er nemlig fosfor, som fremmer blomstring hos planterne.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Hvorfor blomster min trompetblomst ikke?